Veckans andra tips



Tema: Almanackan som gör din vardag roligare! :)

Känns vardagen långtråkig efter en lång skoldag/arbetsdag?
Gör upp ett schema med speciella tillfällen.

Jag har gjort som så att 1 gång i veckan har jag en rolig sak att se fram emot, de hjälper mig att få dagarna att gå fortare, men för att kunna göra de som är planerat så måste jag förtjänat de.

Hur ska man göra för att förtjäna det?

1.
Man ska nått veckans mål
2. Gjort alla sina sysslor tex. städat, diskat, tvättat eller rastat hunden!

Vad kan man ha för tema i almanackan?

Egodagar - Går ut på att man bara bryr sig om sig själv.
Tex. spa eller mysiga kvällar i soffan

Shoppingdagar - Tar en dag eller en eftermiddag efter skola/jobb åker någonstans och shoppar med några vänner eller ensam.

Minisemester - Behöver inte betyda att man tar en resa till ett soligt/varmt land.
Man kan besöka en vän eller släkting som man inte träffat på länge.
De blir som en weekend!

Styling - Frächa upp ditt rum eller hela din bostad, krävs bara små detaljer för en stor förändring!
Eller förändra dig själv!

Fika/Middag - Planera in en dag då du o en vän eller vad sägs om hela gänget.
Ni åker iväg slår er ner på ett fik eller en resturange.
Pratar av er och känner helt plötsligt att ni fått ut något av det.

Det är värt ett försök eller hur? ;)
Så testa nu er fram och mejla om hur det gick för er!

[email protected]

Puss på er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0